پرش لینک ها

لینک کوتاه:

شاخص های پارچه تریکو لاکرا در هنگام خرید

آیا از شاخص های پارچه تریکو لاکرا اطلاع دارید؟ آیا با پارچه تریکو لاکرا آشنا هستید؟ آیا می دانید در هنگام خرید به چه شاخص های مهمی باید توجه کنید تا در هنگام استفاده از محصولی که خرید کردید، احساس رضایت کنید؟
در سالهای اخیر به دلیل توجه افراد جامعه به لباسهای چسب و اندامی نیاز به یک پارچه ای که حالت کشی داشته باشد احساس شد. برای این منظور باید به دنبال الیافی می رفتند، تا به اندازه کافی حالت کشسانی خود را داشته و در هنگام شستشو حالت اولیه خود را از دست ندهد و مقاومت خوبی در شستشو های مکرر داشته باشد. حال این سوال پیش می آید که چه الیافی می تواند چنین خصوصیاتی را داشته باشد. در ادامه مطلب بیشتر در این مورد صحبت خواهم کرد
پارچه تریکو لاکرا

پارچه تریکو لاکرا چیست؟

همانگونه که در بالا عنوان کردم محققین و مخترعین به دنبال الیافی که در اول مطلبم مطرح کردم می گشتند تا به نتایج جالبی رسیدند، آنها با تحقیقات بسیار توانستند از نوعی پلاستیک مصنوعی الیافی را بدست آورند و آن را با دستگاه های ریسندگی به نخ تبدیل کنند و با آزمایشات اولیه توانستند به این قضیه پی ببرند که این نخ خاصیت کشسانی خوبی داشته و برای لباسهای کشی گزینه خوبی می باشد، حال به یک سوال جدید بر خوردیم که آیا در هنگام استفاده حالت اولیه خود را حفظ می کند و حالت اولیه خود را در هنگام استفاده از دست نمی دهد؟ با رسیدن به این سوال، برای حل این مسئله تلاش کردند و برای پاسخ دادن به این قضیه باید نخ را به پارچه تبدیل می کردند تا روی آن آزمایشات را انجام دهند و همین کار را انجام دادند و نخ را با دستگاه نساجی به پارچه تبدیل کردند و روی این محصول به دست آمده، آزمایشات خود را انجام دادند و به نتیجه های شگفت انگیزی رسیدند و آن این بود که پارچه ای که تولید شده بود بعد از آزمایشات حالت خود را از دست نداده و بدون هیچ مشکلی همچنان پا برجا بود و حتی چندین بار با انواع مختلف روش شستشو آن را شستند و دیدند که هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است و به نتیجه  رسیدند این منسوج که حالت کشی خوبی داشته و حالت اولیه خود را در هنگام استفاده و شستشو از دست نمی دهد. نام این الیاف را لاکرا گذاشتند. شایان ذکر است که این الیاف را می توان جزو الیاف گران قیمت به حساب آورد و پارچه های تولید شده با این الیاف بسیار شکیل و زیبا هستند و معمولا برای بافتن پارچه لاکرا با الیاف دیگر هم ترکیب می کنند، تا بتوانند خواص دیگر هم به آن بدهند.
پارچه تریکو لاکرا

شاخص های پارچه تریکو لاکرا

همانگونه که در بالا عنوان کردم لاکرا را از مواد اولیه غیر طبیعی تولید می کنند پس برای خیلی از افراد جامعه که در معرض ضایعات و مشکلات پوستی هستند، مناسب نمی باشد که این افراد کم هم نیستند. در ضمن خیلی از اقشار جامعه علاقمند به پوشیدن لباس هایی که با الیاف طبیعی ساخته شدند، پیدا کرده اند و این موضوع محققین را بر این داشت تا به فکر ترکیب الیاف طبیعی با لاکرا شوند. البته شایان ذکر است که می توان با الیاف طبیعی همچون پشم، ویسکوز، کتان، کنف، پنبه و… که در تولید پارچه تریکو لاکرا بیشتر از نخهای پنبه و ویسکوز  استفاده می کنند. در هنگام خرید پارچه لاکرا باید به شاخص های مهمی دقت کرد که آن هم کیفیت نخ تولید شده است، اگر کیفیت نخ های به کار رفته در آن خوب باشد پارچه لاکرا هم کیفیت بسیار عالی خواهد داشت. پس باید در هنگام خرید به کیفیت پارچه تریکو لاکرا توجه ویژه کرد.

راه های ارتباطی:

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیبافت
مقالات
محصولات
جستجو
Explore
Drag