پرش لینک ها

لینک کوتاه:

مشخصات فنی پارچه تریکو ویسکوز به صورت تخصصی

آیا پارچه ای، به نام ویسکوز به گوش شما خورده؟ آیا می دانید این منسوج را برای چه کاری استفاده می کنند و از ویژگی های آن آگاهی دارید؟ آیا می دانید در هنگام تولید پارچه تریکو ویسکوز با چه الیافی ترکیب می کنند تا به دوام بوده و حالت اولیه خود را خوبی حفظ کند؟
پارچه تریکو انواع بسیاری دارد که یکی از انواع آن، می توان پارچه تریکو ویسکوز را نام برد، که جزو یکی از پر کاربردترین پارچه تریکو است. ممکن برای شما مسئله ای مبهم باشد و آن هم این است که پارچه ویسکوز چیست و چه کارایی دارد و از چه موادی تولید می شود؟ اگر تا پایان این مطلب با ما باشید، همه این ابهامات را برطرف خواهم کرد.

پارچه تریکو ویسکوز چیست؟

هر روز با متوجه و آگاه شدن مردم به خواص منحصر به فرد پارچه های طبیعی، علاقه مردم به این نوع پارچه ها بیشتر از پیش شده است به همین سبب به دنبال این نوع پارچه می گردند. باید خدمت شما عرض کنم که پارچه تریکو ویسکوز جزو پارچه های طبیعی بوده و طریقه ساخت آن به طبیعت بر می گردد و اگر خواسته باشید بدانید که چگونه تولید می شود باید خدمت شما عنوان کنم که به دست آوردن الیاف ویسکوز به این صورت است، که از مغز تنه درختان ماده ای است به نام سلولز، که از این ماده خمیری را تولید می کنند که شبیه خمیر کاغذ است و از خمیر ماده ای را بدست می آورند که به آن الیاف ویسکوز می گویند. این الیاف را به کارخانجات نساجی می برند و طی مراحلی به نخ ویسکوز تبدیل می کنند و نخ ویسکوز تولید می شود. بدین وسیله مواد اولیه تولید پارچه تریکو ویسکوز به دست می آید و بوسیله آن به تولید پارچه ویسکوز می پردازند. البته باید مسئله ای را خدمت شما عرض کنم که معمولا نخ ویسکوز را به تنهایی برای تولید پارچه استفاده نمی کنند و با نخهای دیگر ترکیب می کنند که این نخها عبارتند از لاکرا یا پلی استر و یا در بعضی از موارد، از هر دو نخ استفاده می کنند. دلیل به کار بردن این دو نخ که در بالا نام بردم این است که این پارچه از دوام بالایی برخوردار نبوده و معمولا در هنگام استفاده دون دون می شود و به همین علت با هم استفاده می کنند.

کاربرد پارچه تریکو ویسکوز چیست؟

پارچه تریکو ویسکوز به دلیل وجود الیاف طبیعی و حالت کشی خوبی که دارد به عنوان لباسهای اندامی و چسبان مورد استفاده قرار می گیرد، که می توان برای استفاده از انواع شلوارها مخصوصا شلوارهای چسب یا اندامی، مانند ساپورت، تاپ، زیر سارافونی و… مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل طبیعی بودن آن هیچگونه مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند.

راه های ارتباطی:

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیبافت
مقالات
محصولات
جستجو
Explore
Drag