پرش لینک ها

لینک کوتاه:

شاخص های پارچه تریکو ویسکوز اعلا

آیا می دانید پارچه تریکو ویسکوز چیست و با چه الیافی بافته می شود؟ آیا جزو الیاف طبیعی است یا مصنوعی؟ آیا از شاخص های پارچه تریکو ویسکوز اعلا اطلاعاتی دارید؟
آیا تاکنون به بازار تریکو فروشان رفته اید و این کلمات را شنیده باشید مثل این تعابیر پارچه ویسکوز لاکرا، ویسکوز پلی استر، ویسکوز تیپ لاکرا و… حتما برایتان این سوال پیش آمده است که پارچه تریکو ویسکوز چیست و به چه کار می آید؟ تا آخر این مطلب را دنبال کنید تا در مورد پارچه تریکو ویسکوز مطالبی را خدمت شما عنوان کنم

پارچه تریکو ویسکوز چیست؟

همانگونه که در مطالب گذشته توضیح دادم پارچه تریکو ویسکوز یکی از الیاف سلولز است که آن را از تنه درختان به دست می آورند و به این گونه است که از تنه درختان خمیری تولید می کنند مانند خمیر کاغذ و از آن با فرآیند و تکنولوژی به صورت الیاف تبدیل می کنند و الیاف را به کارخانجات ریسندگی حمل می کنند و در آنجا الیاف را به نخ تبدیل می کنند پس در نتیجه ویسکوز ریشه طبیعی دارد و می توان گفت که از خواص نخهای طبیعی برخوردار است و می توان از این نخها، پارچه های خنک در فصلهای گرم سال و لباس گرم در فصلهای سرد سال را تولید کرد و این موضوع سبب توجه بیشتر مردم به این پارچه شده است.

کاربرد پارچه تریکو ویسکوز

پارچه تریکو ویسکوز را به ندرت به صورت خالص تولید می کنند چون از نظر خاصیت چروک شدن و آبرفتگی رتبه بالایی دارد به همین خاطر معمولا با الیاف دیگر همچون پلی استر و لاکرا به پارچه تبدیل می کنند و به همین خاطر کاربرد بسیاری پیدا می کند و می توان گفت که در انواع شلوار، ساپورت، بولوز زنانه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

شاخص های پارچه تریکو ویسکوز چیست؟

پارچه تریکو ویسکوز را می توان اینگونه به شاخصهای آن پرداخت که ویژگی های این منسوج با هر الیاف و نخی که ترکیب می شود خواص آن تغییر می کند به عنوان مثال اگر با لاکرا مخلوط گردد شاخص های پارچه تریکو ویسکوز اعلا دارای خاصیت کشی می شود و نام این پارچه را ویسکوز لاکرا یا ویسکوز تیپ لاکرا می نامند که می توان به دوام و مقاوم در پروسه شستشو و ثبات رنگ عالی اشاره ای داشت و اگر با نخ پلی استر به کار رود پارچه این لطیف به دست می آید و می توان این موضوع را مطرح کرد که از حالت کشسانی کمتری برخوردار است به همین خاطر به این پارچه هم الیاف لاکرا را اضافه می کنند تا پارچه ای لطیف و با حالت کش عالی داشته باشند که نام این پارچه، پلی استر ویسکوز لاکرا است.

راه های ارتباطی:

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیبافت
مقالات
محصولات
جستجو
Explore
Drag