پرش لینک ها

لینک کوتاه:

مشخصات پارچه تریکو پلی استر به صورت تخصصی

جتما تا کنون نام پارچه تریکو پلی استر را شنیده اید؟ و با خود فکر کرده اید که این منسوج چیست و چگونه بدست می آید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده اید که پارچه تریکو پلی استر چه مشخصاتی دارد و می توان با چه الیافی و نخهای دیگر به کار برد و می دانید الیاف پلی استر از چه مواد اولیه ای بدست می آید؟
اگر گذر تان به بازار یا مرکز فروش پارچه تریکو افتاده باشد و در این مراکز رفت و آمد کرده باشید، حتما به نام پارچه تریکو پلی استر به گوشتان خورده است و حتما برای شما این سوال پیش آمده است که پارچه پلی استر چیست و چگونه تولید می شود و ماده اولیه آن را چطوری به دست می آورند و با چه الیافی ترکیب می شود تا به پارچه تبدیل شود، اگر در ادامه با ما باشید می توانید، جواب این ابهامات را بدست آورید.

پارچه تریکو پلی استر چیست؟

در مورد پارچه تریکو پلی استر باید خدمت شما عرض کنم که بعضی ها، بر این باورند که پارچه پلی استر جزو منسوجات مصنوعی قرار می گیرد و و آن را در پارچه های طبیعی نمی گنجانند. برای بررسی این موضوع باید به الیاف به کار رفته در این منسوج دقت کرد و طریقه بدست آمدن لیفهای اولیه آن را دست یافت و در این امر تحقیق و پژوهش بسیاری را انجام داد و به این مقوله دست یافت، که ماده اولیه ساخت پلی استر چیست و چگونه به دست می آید.
با تحقیق و بررسی فراوان به این نکته جالب رسیدیم که ماده اولیه پلی استر ها یکی از انواع پلیمر ها هستند که می توان به دو صورت، طبیعی و مصنوعی به دست آورد، که نوع طبیعی را از پوسته گیاهان و مصنوعی را از پلیمر به وجود می آورند، شاید برایتان جالب باشد بدانید که معمولا این الیاف قابل تجزیه بوده و برای محیط زیست مشکلی را ایجاد نمی کند. البته شایان ذکر است که بعضی از آنها قابل تجزیه نیستند ولی این مدل الیاف تعدادشان کم است.

انواع پارچه تریکو پلی استر

در هنگام تولید پارچه تریکو پلی استر به طور معمول آن را با الیاف دیگری به کار می برند که چند نمونه را در اینجا عنوان خواهم کرد، از الیافی که می توان با این منسوج به کار برد الیافی همچون لاکرا، ویسکوز، پنبه و… می باشد که در زمان بافت پارچه با هر کدام از این نخها در آن استفاده شود خاصیت های متفاوتی به خود می گیرد. به عنوان مثال اگر با نخ لاکرا ترکیب گردد حالت کشی پیدا می کند و در شستشو مقاومت بسیاری خواهد داشت.

راه های ارتباطی:

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیبافت
مقالات
محصولات
جستجو
Explore
Drag